Sunday, November 18, 2007

Hari ini Joey berjaya meleraikan fikiran aku yang kusut dengan senaman aerobiknya di Tasik Jaya Petaling Jaya yang betul-betul dapat menguji jantung aku ke tahap maksimum, walaupun kekusutan itu telah cuba aku selesaikan dengan sebiji Zilpodem kerana aku sudah tidak mampu berlari kerana kecederaan lutut kiri aku. Hebat juga tanggungjawab sosial yang dipikulnya setiap hari ahad jam 7.30 pagi memastikan anak buahnya yang aku kira dia tidak tahupun nama mereka untuk mengikuti senaman yang menggembirakan itu secara percuma selama 40 minit. Kenapalah aku tidak pernah terfikir mengikutinya secara serius sebelum ini dengan asyik melayan ego berlari yang tiada kesudahan, lagipun sangat ramai awek-awek yang mengikutinya untuk diayat walaupun terpaksa mengayat emaknya sekali. Selepas 7 hari, hanya lutut kiri aku yang tidak dapat berfungsi sepenuhnya seolah-olah sudah kehabisan “gris” di dalamnya setelah ujian jarak 2.2km dilakukan petang semalam. Uda menghadapi temuduga di Canon Opto Seksyen 26 Shah Alam dengan penuh yakin kerana berjaya menjawab semua soalan pagi semalam. Aku sendiri sebagai “Human Resources Practitioner” tidak bergantung harap kerana sudah menjadi kebiasaan jika seseorang itu berjaya menjawab semua soalan di dalam borang analisis temuduga akan tertulis “something is not right” berbanding perkataan yang sepatutnya iaitu “knowledgeable” kerana takut orang baru akan memintas mereka.

No comments: