Friday, November 16, 2007

Hujan turun renyai-renyai lagi pagi ini membasahi bumi Kerinchi yang merupakan satu kejadian agung yang diharap dapat membersihkan jalan tar yang sudah berhabuk akibat pembangunan berhampiran Kondo Panorama. Akhirnya setelah bekerja selama 6 tahun 5 bulan di sini, akhirnya 6 lif gagal berfungsi di Menara 2, ramai yang mengeluh kerana terpaksa menaiki tangga. Melalui catatan masa aku sendiri untuk menaiki tangga secara “control ayu” kerana lutut kiri masih dalam kecederaan ia cuma mengambil masa lapan minit sambil membawa ketupat dan kuah kacang untuk jamuan di tingkat 20. Rasanya hari ini aku mahu sahaja memeluk mentorku Zafrul kerana telah melatih aku di Nuang setinggi 4898 kaki membuatkan aku tiada masalah langsung untuk menaiki tangga walaupun dalam kecederaan. Rasanya bolehlah aku mengeluarkan emel mengajak semua yang berjaya menaiki tangga untuk mendaki gunung bersama aku kerana sudah sedia terlatih.

Marsha protégé aku yang paling cantik sudah pun memaklumkan bahawa ia akan berkahwin pada Krismas ini. Sudah lama tidak bersembang dengannya walaupun pejabatnya cuma kurang setingkat di bawah, entah berapa kali emak dan tunangnya menegurnya kerana asyik ditimpa demam bila mengikut aku pertandingan marathon kadang-kadang wujud juga rasa bersalah dalam diri aku. Apapun memang seronok bila semua mata memandang aku bersama awek lawa padahal pada pandangan mereka cuma hanya satu iaitu bomoh mana yang aku gunakan untuk memikat awek lawa. Firdaus dan Juju akan berkahwin dalam tempoh dua minggu lagi, nampaknya makin senang impian aku untuk memintasnya pada musim depan bila perutnya sudah boroi seperti Fadhli atau Azam Orang Minyak.

No comments: