Thursday, November 22, 2007

Malas aku hendak bercakap tentang perisian Kaizen HR rasanya makin dikutuk makin menyusahkan aku, lebih baik mendengar berita baik yang di war-warkan di tingkat 20, 19 dan 1 bahawa aku sudah naik pangkat kepada Pegawai Sumber Manusia. Aku juga berharap berita itu betul walaupun ia tidak benar sama sekali kerana dengan pengstrukturan semula gred baru aku terpaksa lebih kuat mengampu kerana ada lima anak tangga yang perlu dicapai untuk menjadi pegawai tidak seperti sebelum ini cuma satu anak tangga. Aku percaya dengan anugerah pekerja cemerlang yang aku dapat bulan Mac lepas cita-cita aku menjadi pegawai akan tercapai dalam masa 10 tahun. Nik Shafini, Kak Su dan Kak Aishah jika boleh mengikut modus operandi tersebut pun akan berjaya seperti aku.

Sekarang ini ramai “runners” yang giat berlatih untuk Great Eastern Pacesetters 30 km yang dijadualkan dua bulan lagi dan menjadikan lelaki yang boleh berlari di bawah 3 jam itu sebagai “benchmark” mereka, oleh kerana lelaki itu adalah aku sendiri terpaksalah aku riak dan takbur. Sampaikan trek latihan aku di Bukit Cinta Damansara menjadi sasaran mereka pada waktu malam untuk berlatih, kerana melahirkan ramai “runners” seperti Zafrul, Ayob dan Marsha yang agak kurang berkeyakinan dengan jarak jauh suatu masa dahulu. Puas juga aku mengajak mereka menjadikan Firdaus lelaki yang boleh berlari sejauh 42 km di bawah 4 jam itu “benchmark” tetapi alasan mereka mentor aku itu terlalu jauh untuk “ditangkap” kecuali dengan menaiki basikal!.

No comments: