Sunday, May 24, 2009

Hujan tidak turun selama tiga hari menyebabkan air surut secara mendadak hingga mengakibatkan jelatong tersangkut di tebing sungai, seperti biasa Apok menjadi mandur mengarahkan semua guru-guru turun menolak jelatong walaupun dia tahu di pagi Ahad ialah hari tidur sedunia untuk semua orang di planet bumi. Aku yang hendak menyambung tidur setelah latihan kardio 10 ribu meter pun dicarinya hingga ke dalam rumah untuk memastikan aku tidak ketinggalan menjadi buruhnya.

-

Keadaan cuaca hujan panas ini sebenarnya selain daripada merosakkan jelatong ia juga banyak merosakkan barang-barang aku seperti kamera, kasut dan seluar. Bayangkan kasut Hitec bernilai lebih RM400 boleh tertanggal tapaknya bila sampai di sini, begitu juga Adidas Adiprene yang aku sayangi rupanya seperti kasut pergi menoreh getah setelah berjaya dibaiki oleh aku selama 3 jam tiga hari yang lalu.



1 comment:

Pakwar said...

bestnya mandi kat situ, skrg susah nak cari sungai yg jernih.