Wednesday, September 13, 2006

Dua cerita

Semalam aku cukup berterima kasih kerana Zahari sanggup mengular dari Intekma Resort hanya untuk menemankan aku makan di Restoran Sup Utara MAIS Shah Alam selepas aku mengambil baju untuk Larian Shah Alam di Wisma MBSA. Rasanya sudah setahun aku tidak bertemu dengannya yang merupakan kawan sepejabat aku semasa syarikat itu belum “syahid’ dulu. Banyak juga cerita yang telah dibualkan daripada soal kegagalan kerjaya hinggalah kepada persoalan jodoh. Rupanya Zahari sudah menjadi ahli nujum kerana sudah pandai menujum bintang seseorang dan meneka hampir tepat karektor aku sebagai lelaki Taurus. Mungkin dua cerita yang terkesan di hati kami ialah apabila Zahari merasa sedih terlihat gambar majlis persandingan bekas teman wanitanya di dalam sebuah blog. Cerita aku pula ialah datang daripada kampung untuk bekerja di Kuala Lumpur kerana tidak boleh berenggang dengan Wati dimana akhirnya dibodohkan olehnya dan sememangnya aku bodoh!.
Sudah banyak yang berubah di Shah Alam rasanya berbanding 5 tahun lepas seperti wujudnya pusat membeli belah SACC berhampiran Kompleks PKNS namun ada yang agak terkebelakang. Ini dapat dilihat tempat berwuduk di Masjid Negeri tiada lagi “sensor” kerana telah digantikan dengan paip biasa mungkin teknologi itu tidak banyak membantu agaknya. Encik Azam telah menyuarakan ketidakpuasan hatinya kenapa aku sudah tidak bercerita tentangnya sudah lebih tiga minggu. Bukannya tidak mahu aku merencanakan tentang dirinya tetapi aku lihat dirinya sangat “beriman” sifatnya sejak akhir-akhir ini hingga tidak melayakkan dirinya dikutuk oleh aku.

No comments: