Wednesday, September 13, 2006

Kempunan sebenarnya

Encik Azam masih tidak percaya aku memujinya hingga ke tahap dewa untuk rencana yang lepas kerana katanya konon-kononnya aku mempunyai agenda yang tersembunyi seperti mahu mengurat adik iparnya. Semalam semasa pertemuan dengan Zahari di MAIS Shah Alam semalam sebenarnya aku terserempak dengan Hazlin yang cantik itu yang juga merupakan peserta “Skim Pegawai Muda” di syarikat aku. Dia yang beriringan bersama seorang jejaka agak tersipu-sipu malu bila aku melihatnya seperti pandangan tanpa seurat benang, tertanya-tanya juga aku tidakkah dia sepatutnya bekerja sewaktu itu. Persoalan itu terjawab akhirnya apabila Encik Fadhli dilihat sudah tidak bersemangat bekerja terutama untuk membuat “trouble shooting” di tingkat 20 kerana Hazlin sudah berhenti. Encik Azam cukup “beriman” kerana tidak pernah sekalipun dapat melihat Hazlin, namun Encik Fadhli rasakan itu tidak benar sama sekali melainkan kempunan sebenarnya!.

No comments: