Monday, September 11, 2006

Sudah Kembali


Yazid masih belum kembali ke “landasan” kerana kaki kanannya yang tercedera semasa Larian MPAJ. Sepakat dicapai oleh Zafrul dan Firdaus untuk berlari sejauh 7km sahaja untuk Larian Putrajaya semalam untuk memastikan aku betul-betul sembuh sebelum kembali ke acara 21km. Firdaus yang masih unggul menduduki tempat ke 30 berbanding aku di tempat ke 100 dan Zafrul di tempat ke 122. Zafrul yang kegemarannya berlari mengikut belakang peserta perempuan mencatat masa 38 minit iaitu 3 minit dibelakang aku yang telah menunjukkan peningkatan yang sangat gaban sifatnya dan ini mungkin larian yang terakhir kami bersama kerana aku sangat-sangat takut dikalahkan olehnya.

Aku menamatkan larian bersama gadis tinggi lampai seperti Fatin yang datang daripada kumpulan banyak menguasai larian sepanjang tahun ini iaitu daripada TLDM Lumut. Gadis hitam manis bernama Zila yang berusia 22 tahun itu menduduki tempat ke 12 untuk kategori wanita dan hingga rencana ini kami masih berbalas-balas utusan melalui talian bimbit kami seolah-olah “ada kimia” agaknya. Dia begitu mesra terutama bila di sapa oleh aku yang bertanya kenapa namanya “comot” seperti yang tertulis pada bajunya, jawapan yang sebenarnya ialah nama itu diberi oleh jurulatihnya yang berpendapat dia sangat comot kerana itulah masih belum mendapat jodoh konon-kononnya, walaupun dalam hatiku berpendapat sebaliknya.

Tidak disangka pujian yang diberi kepada pemilik Satria Neo jingga yang diletakkan bersebelahan kereta Zafrul rupanya kepunyaan Farrah Arris yang pernah aku ketemu di Larian MPAJ yang lepas. Dia yang masih unggul itu menduduki tempat ke 21 untuk kategori 21km dan kami bertukar-tukar alamat emel yang mungkin boleh digunakan untuk berhubung jika ada program yang akan datang.

No comments: