Thursday, September 07, 2006

Tembok penghalang.

Alang masih lagi belum mendapat pekerjaan yang setaraf dengan ijazahnya walaupun sudah lebih dua bulan mencari-cari di sekitar Lembah Klang yang merupakan lubuk pekerjaan di Malaysia konon-kononnya. Aku cukup terharu apabila Filla menyanggupi membantu aku dalam hal mencari pekerjaan untuk Alang walaupun kami baharu sahaja berkenalan. Semalam Filla yang berusia 26 tahun itu cuba mencungkil rahsia kenapa aku masih belum berkahwin-kahwin walaupun sudah tua kononnya. Bukannya tidak mahu berkahwin tambahan pula sudah naik miangnya lelaki Taurus ini tetapi orang yang dicari haruslah menerima aku seadanya bukannya mengubahnya menjadi manusia lain. Janganlah pula aku nanti menjadi “tembok penghalang” untuk bakal pasangan aku menempa kejayaan gemilang dan mendapat “lelaki idaman” mereka. Jika itu berlaku akan wujud perkataan “kalau” yang akhirnya meruntuhkan kenangan yang maha indah sebelum itu.

No comments: