Wednesday, September 06, 2006

Hari pertama


Hari ini merupakan hari pertama aku memulakan tugas yang sudah tentunya banyak akibat direhatkan 14 hari kerana kecederaan bengkak dan sedikit luka di dalam peha. Mujur sahaja tidak bernanah jika tidak mungkin dua purnama aku akan direhatkan, di pejabat suasana tidak banyak yang berubah cuma Encik Azam sedikit kecewa kerana kisahnya tidak direncanakan dalam beberapa rencana sebelum ini kerana saya tiada ilham apabila berjauhan dengannya namun sempat juga dia meninggalkan pesanan penaja iaitu bila aku maku mahu berhenti melakukan aktiviti tahap gaban. Sudah penat aku “berbalas pantun” dengan kawan-kawan aku kerana kecederaan tersebut yang akhirnya aku mengaku kalah tetapi aku sekalipun tidak menyesal untuk jalan yang dipilih dan selepas ini sudah pasti aku akan lebih berhati-hati.
Aku perasan juga terdapat beberapa “muka baru” yang rupanya “graduan segar” sedang menjalani “skim pegawai muda” yang sudahpun seminggu bekerja, untuk hari ini nampaknya belum sempat untuk bertanya khabar mereka kerana tugas yang terlampau banyak untuk disiapkan. Zaini rakan serumah aku yang mengidap “Sindrom Hikimori” telah diberitakan oleh Puan Nik Shafini terlibat dengan kemalangan di simpang Taman Desa pada awal pagi tadi. Beliau yang pernah direncanakan melalui rencana “Komputer itu Rosak Lagi” pada Mei lepas sebenarnya baru sahaja ditimpa malang minggu lepas kerana monitor komputernya di rumah dicuri orang.

No comments: