Wednesday, September 06, 2006

Pesanan yang paling gaban


Sudah tertipu Rozana disakat olehku bila aku menyamar sebagai Pegawai Bank Rakyat yang mahu menuntut wang ansuran bulanan yang merupakan kaedah yang sama aku gunakan untuk menyakat Aida namun gagal walaupun berulang kali mencuba. Rozana meyumpah seranah aku habis-habisan kerana disakat, sebenarnya tujuan sebenar aku menghubunginya adalah untuk bertanya tentang Majlis Konvokesyen ke 28 institut kami. Rupa-rupanya hampir semua rakan sekelas aku begitu teruja untuk menyambut majlis yang akan berlangsung di PJ Hilton sabtu ini. Aku masih tertanya-tanya adakah mungkin mereka akan menghabiskan segala harta yang ada untuk membeli kasut tumit setinggi setengah kaki, tudung berbunga-bunga, baju yang beropol-ropol dan anting-anting sebesar duit lima puluh sen bagi tujuan majlis tersebut, maklumlah orang perempuan memang begitu sifatnya sejak azali lagi. Rasanya pesanan penaja yang paling gaban kerana kecederaan aku ialah daripada Rozana yang menasihatkan aku supaya cepat-cepat memanjat “gunung di depan mata” daripada memanjat gunung betul yang sudah tentu memenatkan.

No comments: