Wednesday, September 20, 2006

Sayonara Zafrul

Hari ni merupakan hari terakhir Zafrul bekerja di Taman Desa setelah memberikan notis berhenti kerja sebanyak dua purnama. Yang paling pelik sebenarnya dia masih lagi belum mencari kerja lain setelah membuat keputusan nekad kerana marahkan bosnya yang autokratik itu. Encik Fuzairi menanyakan aku apakah maksud “nakal” dalam rencana aku sebelum ini. Setelah di teliti niat aku sudah banyak melencong untuk Larian Shah Alam ahad lepas dengan sikap aku yang menunjuk-nunjuk untuk menarik perhatian wanita, mujur sahaja Yang Maha Esa telah mengingatkan aku dengan merosakkan motor si situ juga! baru padan muka aku. Aku masih-tertanya kenapa Encik Azam sudah 2 hari berperangai seperti “membuang habitat” dengan menunjukkan “senyuman makrifatnya”. Adakah dia bermaksud mengiyakan rencana saya yang lepas bertajuk “Di Vista Komanwel ataupun..”?.

No comments: