Tuesday, October 09, 2007

Sudah 26 hari Ramadhan berlalu aku masih belum dapat betul-betul berurusniaga dengan anak Kak Wan melainkan dengan Kak Wan sendiri, sudahlah masa aku semakin suntuk Kak Wan pula sudah empat hari tidak berniaga. Ini menyukarkan aku mencapai matlamat untuk bertanyakan nama anaknya entah-entah Kak Wan terus bercuti pulang ke Pattani. Entah apa yang difikirkan oleh Ayob Tulakang dan kawan-kawannya hingga menjadikan hiasan Aidilfitri semacam Hari Krismas di tingkat lapan kerana ada ikon bintang-bintang digantung di situ, itulah akibatnya jika asyik mengayat awek dengan menjanjikan bulan dan bintang. Empat teman serumah aku sudah pulang ke kampung masing-masing hanya tinggal aku dan Iwan sahaja berpuasa di Vista Angkasa sekarang aku cuma boleh pulang pada hari Khamis dan Iwan pada hari Jumaat. Keadaan jalanraya sudah mula kurang sesak walaupun aku terlewat sedikit pagi ini kerana menikmati tidur selepas hujan yang membawa angin sejuk.

No comments: