Sunday, October 21, 2007

Suhu agak sejuk hari ini dengan bacaan 23 darjah celcius pada jam 6.56 pagi Jalan Travers, cuaca yang sangat sesuai untuk menguji otot aku yang paling berkuasa di Taman Burung sejauh 10 ribu meter bersama Zafrul dan Ayob. Disamping itu dapat juga aku menguatkan otot perut dengan Nasi Lemak Tanglin walaupun terpaksa beratur panjang di pagi Ahad!. Suhu yang sejuk itu belum dapat memadamkan api kemarahan aku akibat penundaan tarikh Kuantan Beach Marathon sebanyak tiga kali yang dijangka berlangsung sabtu depan dan akhirnya untuk kali keempat Majlis Perbandaran Kuantan terus membatalkan sahaja dengan alasan pihak teknikal gagal memenuhi syarat mereka. Barulah padan muka aku disebabkan Ali Rustam dengan Karam Singh Walia yang bergaduh pasal babi, Khairy Jamaluddin juga yang untung, mana tidaknya duit pendaftaran aku sebanyak RM20 lesap begitu sahaja. Daripada melakukan pembaziran melakukan panggilan telefon ke Kuantan untuk mendapatkan duit tersebut lebih baik aku melakukan latihan berbini di D’Kerisik dengan melihat Nik Shafini dan Kak Su membesar bersama roti telor dan teh tarik gelas besar. Sayang sekali aku masih belum menyiapkan “accounting charges” semalam, jika tidak boleh juga aku ke Bentong hari ini melihat Zila bersanding. Aku rasa Zubir Playboy patut disalahkan kerana memancing aku menonton Bourne Ultimatum di Mid Valley malam semalam dengan alasan cuma keturunan Nepal sahaja yang bekerja waktu itu .

No comments: