Friday, October 12, 2007

Harga ayam pencen melambung hingga RM7.50 hari ini agak-agak macam manalah harga ayam yang belum pencen, tetapi pelik juga kerana dalam pukul 9.40 pagi semua jenis ayam habis dijual, nasib baik pelan B telah dilakukan terlebih dahulu iaitu mengorbankan dua ekor ayam kampung di reban Makcik Mah. Along tidak jadi pulang ke kampung kerana Sazwan terkena demam denggi dan hari ini dimasukkan ke wad di Hospital Selayang kerana bacaan plalet darah merahnya semakin berkurangan. Kagum juga aku dengan dapur lemang menggunakan gas oleh Cikgu Razak yang boleh memasak 15 batang dalam masa 60 minit dan dilakukan di dalam rumah namun untuk menempahnya aku rasa tidaklah berbaloi kerana kosnya sangat tinggi, lagipun paling banyak aku boleh melantak lemang hanyalah setengah batang.
-
Banyak juga kiriman kad Hari Raya yang aku terima dalam bentuk “hard copy” dan “soft copy” cuma aku terkejut dengan kiriman kad raya daripada Jenny yang merupakan “share holder” cafe Hospital Sg. Buloh dan Ampang yang memohon maaf daripada aku. Banyak sangat yang berlaku antara aku dengannya yang kadangkala membuatkan kerusi aku sangat-sangat panas di bulan Ramadhan, syukur juga bila dia mengalah dengan meletakkan jawatan untuk menyejukkan keadaan dan alhamdullilah aku dapat pulang berhari raya tanpa fikiran yang semak. Mungkin dapat diambil iktibar daripada peristiwa ini sepatutnya “share holder” tidak mencampuri urusan pentadbiran syarikat cukup sekadar memantaunya sahaja.
-
Zila akhirnya berkahwin juga dengan atlet jalan kaki ATM selepas Hari Raya di Bentong walaupun mengalami beberapa masalah dengan bakal suaminya sebelum Ramadhan lepas. Berguna juga nasihat aku di Dataran Merdeka itu supaya melihat kebaikan yang ada pada bakal suaminya daripada melihat keburukan yang ada, yang pasti aku sudah terlepas peluang memisahkan mereka walaupun mempunyai peluang untuk merampas “kapal terbang” pada waktunya seperti yang selalu disyorkan oleh Zubir Playboy. Tetapi bila memikirkan aku tidaklah pandai sangat membawa “kapal terbang” melainkan mengaramkan sampan terpaksalah aku melupakan niat murniku untuk menjadi pakwe kepada atlet sukan TLDM itu.

1 comment:

Anonymous said...

Weh...selamat beraya!