Monday, October 29, 2007

Latihan maksimum hanya dapat dilakukan 28km pagi ahad di Tasik Perdana, masih tersasar 2 km kerana Zafrul dan Farid sudah kehilangan air yang banyak di dalam badan. Sangat merbahaya jika diteruskan silap-silap aku terpaksa “berbalas pantun” dengan bini mereka jika mereka dimasukkan ke hospital. Aku mengamalkan falsafah Buah Pukul Mersing iaitu biar pahit di dalam gelanggang tetapi manis di luar gelanggang, maka kecederaan di kaki adalah rutin yang perlu dilalui untuk jarak melebihi 21km dan kaki aku masih sakit hingga sekarang. Mengikut kiraan aku yang gagal matematik ini, kesemua tisu-tisu dan bengkak akan pulih dalam masa 14 hari dan aku cuma perlu melakukan latihan secara interval atau larian pantas di dalam masa kecederaan sementara menunggu hari sebenar kalau tidak mampu pun aku masih boleh berlatih makan secara marathon di kesemua jemputan Majlis Hari Raya bersama Nik Shafini.

Biarpun menanggung kesakitan yang amat sangat sekurang-kurangnya ia dapat juga mengurangkan penderitaan aku yang baru berhabis duit sebanyak RM1,150.00 untuk Honda NSR yang amat aku sayangi dan cintai. Kadang-kadang aku terfikir juga kenapalah bangang sangat diri aku berhabis duit sebanyak RM840.00 cuma untuk dua komponen elektrik yang diimport untuk menjana ‘valve” walhal Honda NSR yang aku beli daripada Hanafi itu cuma bernilai RM1,500.00 pada 2003 selepas kehilangan Yamaha RXZ. Hendak dikatakan Honda NSR itu berjasa mengurat awek tiada pula kerana tiada perempuan yang pernah membonceng melainkan Makcik Mah itupun setelah dipujuk lima belas kali. Lagipun mana ada awek sekarang yang sanggup membonceng motor bersama “Azroy” meredah hujan dan panas seperti zaman 80an dan 90an dulu.

No comments: