Friday, October 26, 2007

Jemputan makan-makan oleh Pacesetters Bukit Jalil disambut dengan langkah kanan oleh aku dan dengan penuh iltizam aku menghabiskan satay dan ayam KFC secara marathon bersama Sham, Farid, Hilmi, Omar dan Ida. Mereka menjemput aku untuk memasuki kelab mereka dalam usaha mereka meramaikan kaum Melayu dikalangan mereka, susah juga aku hendak membuat keputusan kerana dalam setiap makan-makan yang dianjurkan amatlah tidak bersesuaian dengan orang Islam kerana minuman arak yang disediakan walaupun kita boleh untuk tidak minum. Namun terdapat kelebihan kerana mereka mempunyai tajaan yang banyak untuk menyertai setiap pertandingan dan untuk makan malam tadi sahaja tidak kurang dua ribu duit dibelanjakan. Ronnie yang dalam pening-pening lalat itu masih boleh memberi semangat dan panduan kepada Farid untuk melakukan marathon penuh di link ke 2 bukannya seperti bangsa aku yang setiap hari cuba menjatuhkan mentalnya walhal mereka sendiri tidak pernah menempuhnya. Ini menyusahkan aku kerana Farid yang latihannya di bawah seliaan aku sudah seperti kurang bersemangat semasa dia mula-mula menyuarakan hasratnya, aku tidak mahu mempengaruhinya kerana yang penting adakah dia benar-benar bersedia untuk kearah itu.

No comments: