Friday, October 19, 2007

Hanya kedai makan Lebai sahaja yang dibuka semalam hingga membuatkan dia menanak nasi lebih daripada kebiasaan. Air cuma dapat dihidang selepas habis makanan di pinggan menggambarkan betapa sibuknya Lebai menjaga pelanggannya, cuma di pejabat aku tidaklah sibuk sangat kerana ramai yang masih bercuti menghabiskan saki-baki kuih raya di kampung. Ramai juga yang menegur aku kerana kulit muka aku aku sedikit hitam dan berkilat dari kebiasaan mana tidaknya jika masa-masa aku di bulan Ramadhan dan awal Syawal dihabiskan untuk latihan larian, mencari buluh di paya dan menangkap ikan. Unit-unit saham aku yang terakhir dilepaskan sepenuhnya petang semalam dengan nilai RM4.30 seunit kerana risau ia akan menjunam akibat perang Turki-Iran seperti yang berlaku semasa krisis pinjaman perumahan di Amerika Syarikat tiga bulan lepas, ini memberi petunjuk bahawa bila-bila masa dari sekarang aku sudah bersedia melepaskan jawatan sekarang tanpa rasa sesal.

No comments: