Thursday, October 25, 2007

Tiba-tiba sahaja Renee mak angkat mat salleh menahan aku selepas makan tengahari semalam berhampiran dengan kedai Touch & Go, bermacam-macam soalan yang keluar daripada mulutnya. Yang membuatnya terkejut ialah kenapa badan aku sudah seperti ikan kering yang digoreng garing, agak-agak macam manalah perasaannya bila melihat Zafrul yang montel dulupun sudah semacam aku. Akhirnya malam tadi berjaya juga aku memenuhi jemputan hari raya mak angkat aku di tingkat 12 di dalam kesibukan aku menguruskan perniagaan cap ayam dan rutin latihan untuk menawan jambatan link ke 2. Soalan bila aku hendak berkahwin adalah rutin sejak 7 tahun lepas dan ia tidak pernah berubah, sudah banyak kali ia mahu menjodohkan aku dengan orang yang dikenalnya. Akhirnya aku memberikan syarat akan menerima pelawaannya jika dia dapat mencarikan aku ustazah berwajah ratu atau lebih tepat personalitinya macam Siti Nurzafriza ditingkat 8 yang tiap-tiap hari diayat oleh Ayob itu. Pelik juga aku kerana tidak pula mak angkat tidak pula menanyakan soalan yang sama kepada Zubir Palyboy walhal romeo tua itupun sudah meningkat umurnya seperti aku.

No comments: