Wednesday, October 10, 2007

Sudah masuk hari ke 28 aku berpuasa tetapi tidaklah aku tahu jumlah untuk Nik Shafini. Sasaran latihan hanya mencapai cuma 143.65km masih jauh daripada sasaran asal jadual Ramadhan iaitu 200km, ini adalah kerana keadaan fizikal aku yang lemah kerana tiada selera bersahur dan keadaan cuaca yang tidak menentu Ramadhan ini. Cepat betul Ramadhan berlalu rasanya kalau boleh biarlah ia setahun kerana tidaklah boleh Nik Shafini dan Kak Su mengepau aku teh tarik gelas besar dan roti telur di D’Kerisik sedangkan aku sendiri hanya minum teh tarik gelas kecil dan roti kosong. Bila difikirkan memang pelik mereka berdua ini termasuk aku sendiri tetapi aku cuma menganggap ini satu bentuk latihan berbini, lagipun pepatah Yahudi ada menyebut “practice make perfect”. Nampaknya Zubir Playboy pula diserang keracunan makanan kerana terlebih makan agaknya cuma tidaklah sampai dimasukkan ke wad pemerhatian Slim River seperti Uda minggu lepas kerana memakan kerabu kerang yang dibeli hinggakan Makcik Mah yang terpaksa menerima rawatan pesakit luar masih trauma bila aku mahu membeli juadah berbuka di Pasar Ramadhan. John pula sudah masuk hari ketiga hari ini di Hospital Kuala Lumpur untuk proses kimoterapi yang akan berlangsung selama 5 minggu nampaknya dia akan beraya di hospital tahun ini.

No comments: