Friday, October 05, 2007

Jika tidak kerana buloh lemang itu terletak di paya Menderang tidaklah aku bersungguh-sungguh mencari tiket keretapi malam ini untuk pulang ke kampung mala mini sebelum buloh itu direbut oleh orang lain. Namun semua tiket sudah habis hingga kehari raya, nasib baik aku memperolehi tiket bas untuk pulang besok dan pulang bercuti hari raya pada hari khamis. Jika tidak terpaksalah aku ke Jalan Raja Alang mencari jaket kulit ala-ala Azroy kerana terpaksa memerah “throttle” Honda NSR aku pulang ke kampung dengan melalui lebuhraya PLUS yang sangat uzur itu.
-
Selalu sangat aku terjumpa barang berharga bila menguji tahap kardiovuskular di Bukit Damansara, cuma kali ini ia agak berteknologi tinggi buatannya hinggakan Fadhli dan Naim pun tidak tahu apakah alat tersebut, hendak aku tanyakan Azam Orang Minyak lebih baik rasanya aku tanya Durai yang menjaga tempat letak kereta itu ada juga faedahnya. Aku pun hairan bagaimana mereka bertiga boleh lulus kertas C++ walaupun cuma cukup makan sahaja sedangkan teknologi “super stick” itu telah lama berada di planet bumi.

-
Nik Shafini sudah beberapa hari tidak mahu bercakap dengan aku, jika bercakap pun hanya perbendaharaan bahasa Melayu seperti keji, jahat dan teruk sahaja yang boleh diucapkan kepada aku kerana kemurahan hati aku menyiarkan gambarnya sedang tidur seperti bayi Johnson minggu lepas. Aku rasa ini semua salah Syahril kerana dia yang menghasut aku yang lemah iman ini menyiarkan gambar tersebut, mungkin sepatutnya Syahril ini turut dirantai bersama makhluk bertanduk pada bulan Ramadhan.

2 comments:

Anonymous said...

Ko pun sepatutnya kena rantai sama mcm makhluk bertanduk n yg sewaktu dgnnya,sebenarnya ko tuh lebih jahat dr Syahril sbb bkn saje aku tp dah byk hati yg ko lukai di bulan yg mulia ini...entah2 lg kejam dr makhluk bertanduk tuh!!!

Nafastari said...

Haha.. I wonder who is Nik Shafini. Selalu saja muncul dengan kejutan dalam blog kamu.