Tuesday, September 25, 2007

Ada yang memberi pendapat tentang kesalahan aku menulis jumlah terlebih hari umat islam berpuasa itu, aku sangat percaya menggambarkan bahawa mereka itu sebenarnya sangat prihatin berapa hari lagi Syawal menjelma untuk memakai baju baru dan kalau boleh biarlah Ramadhan itu cepat kepenghujungnya. Lainlah lelaki beriman seperti aku ini yang sentiasa menunggu setiap Ramadhan untuk mencapai sasaran latihan sejauh 200km dalam masa 29 hari dan pergi menunaikan solat tarawikh bersama awek-awek Vista Angkasa. Walaupun Nafastari memberi rumusan bahawa aku sepatutnya berkahwin supaya ada yang menjaga makan dan minum aku terutama sewaktu menunaikan sahur, aku masih terfikir bagaimana pula jika aku mendapat bini yang cuma memakan kurma sahaja dengan alasan mengikut sunnah nabi. Ernst & Young sudah menjadi sebahagian daripada diri aku semenjak semalam mungkin berlanjutan hingga ke Syawal ini, tetapi aku tidaklah rasa terganggu sangat dengan mereka ini kerana mereka lebih banyak duduk menaip karangan daripada memberi soalan-soalan maut seperti Kak Hanizah.

No comments: