Tuesday, September 11, 2007

Sudah lebih 9 hari komputer aku dipenuhi dengan virus Trojan hingga merosakkan “setting” Internet Explorer, pelbagai cara dilakukan untuk menghalau virus tersebut dan langkah terakhir aku mengambil keputusan memadamkan sahaja perisian Internet Explorer tersebut namun muncul pula perisian palsu Internet Explorer yang telah di “default” ke laman web http://asecuremask.com/ yang memaksa aku membeli semua perisiannya. Nasib aku cukup baik kerana masih mempunyai pelan B dengan menggunakan perisian Mozilla Firefox yang kurang stabil namun amat sukar ditembusi virus. Hendak aku harapkan Fadhli membaiki komputer ini rasanya lebih baik aku simbahkan air kepada komputer ini dapat juga aku komputer baru kerana sampai sekarang dia buat toya sahaja aduan aku tentang virus tersebut. Hendak harapkan protegenya si Naim apalah yang dia tahu kecuali mengangkat komputer, menyambung wayar dan bermain “game”.

No comments: