Thursday, September 06, 2007

Terlajak sedikit aku menulis diari hari ini kerana Kak Hanizah yang datang mengganggu aku untuk urusan di Sg. Buloh sebelum sempat aku menyediakan air Nescafe untuk diri yang tersayang dan menyuap propaganda kerajaan di dalam Utusan Malaysia dan Berita Harian ke dalam minda aku. Sebenarnya hal-hal di Sungai Buloh sudah aku tidak ambil pusing sangat kerana ia masih berkisar dalam persoalan yang sama setiap bulan tidak dapat menajamkan akal fikiran aku yang sudah semak ini dengan persoalan rumah dan tangga yang tidak siap-siap lagi pembinaannya. Banyak hal yang berlaku terhadap kawan-kawan rapat aku semenjak dua menjak ini, minggu lepas loji Petronas di Labuan meletup betul-betul di sebelah Ari dan mengorban satu nyawa, Ida pula sudah dimasukkan ke Hospital Ampang akibat kemalangan jalan raya dan masih teruk keaadan tulang belakangnya. Yang terbaru rumah sewa Syahril di Danau Murni dikopak oleh pencuri, mana tidaknya jika presiden aku yang sepatutnya menjaga keselamatan bangunan tersebut asyik menjaga keselamatan kolam renang mungkin aku tidak patut menyalahkannya kerana rumah Hanif Omar pun boleh dikopak inikan pula rumah Syahril Omar!

No comments: